..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
logo logo logo
grafika grafika
grafika grafika grafika
   » Menu

   Szukaj


>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Jak uprzykrzyć graczom życie




Ten artykuł jest przeznaczony dla młodych niedoświadczonych MG a tytułem będzie
jak uprzykrzyć graczom życie podczas prowadzenia sesji. Starzy wyżeracze napewno pomyślą
iż autor w ogóle nie zna się na rzeczy, lecz ja jak grałem na wakacjach to wiadomo że (ciepło jest) chce się szaleć
przecież każdy gracz, który zbytnio "szaleje" uspokaja się gdy go np. okradną, czy też wtrącą na 24h do więzienia za zakłócanie spokoju
(a w więzieniu to się dzieją bardzo ciekawe przygody). Więc jesli jesteś doświadczonym graczem nie musisz tego czytać, lecz jeśli zaczynasz
to ten tekst jest bardzo wskazany dla Ciebie i zapraszam do lektury:

Pierwszym punktem BARDZO ważnym jest planowanie sesji
W momencie, w którym postanawiamy poprowadzić sesję musimy sobie zadać ważne pytanie "Czy ma być realnie czy nie ??".
Prawdopodobnie większość z was stwierdzi, że jak najbardziej realnie. Niech się męczą. I o to właśnie w sesji chodzi. Należy jak najbardziej utrudnić graczom zabawę,
zagmatwać wątek przewodni i wprowadzić realia brutalnego świata. Nie należy jednak robić tego w sposób następujący:

hehehe na początek horda wilków, no dobra jeszcze do tego 3 wędrowne wilkołaki, może jeszcze 3 czarne smoki a na to wszystko trzęsienie ziemi
hahaha niech się męczą...

takie utrudnienia nie mają sensu, chyba że chcecie zrobić Waszym graczom Mortal Kombat. Utrudnienia należy zacząć od zagmatwanej fabuły, . Nie wystarczy bowiem napisać scenariusza typu:

Staremu młynarzowi porwali córkę i on wynajmie grupę ludzi co by ich pozabijała...

Taki scenariusz nie bawi, a nudzi. I to nudzi strasznie. A przecież wystarczy czymś zaskoczyć graczy i już będą mieli kłopot np:

Przykładowo powiedzmy, że gracze zostają wynajęci w jakimś mieście do zabójstwa jakiegoś Bossa tutejszej szajki. Powiedzmy Samuela. Oczywiście nie będą chcieli, ale zaproponujmy im dużą kasę
(650 złotych koron na łeb). I już im się oczka zaświecą. Będą chcieli połowę kasiorki z góry, to im ją dajmy. Gdy spróbują zabić Samuela,
ten będzie na nich przygotowany. Pojmie ich straż przyboczna Samuela ( kasę im zabiorą i są na zero ). Teraz wieziemy ich do kamieniołomów ( przykładowo ). Podczas drogi zostają napadnięci przez jakąś bandę i uwolnieni.
Jednak dowiadują się o problemie wybawców i postanawiają im pomóc ( oczywiście w zamian za dużą kasę ). Zastanowią się dwa razy, ale są przecież pazerni, więc się zgodzą ( o naiwności... ).
Podczas wędrówki z bandą będą się czuli jak u mamy, jednak po, dajmy na to, 3 dniach, co ranek będą znajdywać po kolei zwłoki różnych członków grupy. Bez żadnych ran oczywiście. Ponadto jeden z członków bandy zacznie się zachowywać,
powiedzmy, dziwnie. Oznaki paranoi są mile widziane. I mamy głównego podejrzanego, ale o dziwo nasz faworyt jest martwy następnego dnia. Teraz możemy wprowadzić element niezgody. Porozmawiajmy po kolei z każdym członkiem drużyny
( na osobności ) i napuśćmy go na innego członka ( np. mówiąc, iż widział go w nocy inny członek bandy kiedy to szedł w kierunku ofiary ). Każdemu powiedzmy to samo i już sobie nie będą ufać. Zaczną się podejrzewać, sprawdzać itp. Wzmóżmy czymś tą niepewność ( tu pozostawiam wolną rękę ).
Potem możemy sprawić, iż następna ofiara przeżyje ale będzie nieprzytomna. Ona zna sprawcę. A może to któryś z członków drużyny nieświadomie mordował???

I w ten sposób od zlecenia na trupa mamy trzęsienie ziemi, teraz napięcie między graczami powinno stopniowo wzrastać, więc scenariusz powinniśmy pisac tak aby na jego podstawie miał powstać jakiś horror co najmniej. Nie bójcie sie urzywać motywów z ksiązek i filmów
każdy z nich można troche pozmieniać i powstanie zupełnie nowy, a gracze nawet nie domyślą się z kąd mieliście taki świetny pomysł. najlepiej jest samemu stworzyć scenariusz wtedy można go dobrze dopracowacb i przemyslec.

Kolejnym ważnym punktem jest zaskoczenie:

Poza tym, że głównym elementem utrudniającym życie graczy jest scenariusz sesji, należy pamiętać, iż w czasie trwania sesji możemy graczom zaserwować dodatki,
z których na pewno nie będą zadowoleni. Tak więc gracza odgrywającego postać z ego większym niż Mount Everest możemy np. wtrącić do więzienia za zakłócanie porządku publicznego
( tak jak napisałem we wstępie ). W więzieniu mogą go nie daj boże np. "zgwałcić" ( tak, tak, zboczeńcy są wszędzie ). No a gracz z takim doświadczeniem troszkę łagodnieje ( więcej niż TROSZKĘ ;))))))) ).
No ale jeśli nie chcemy być aż tak brutalni, to wystarczy go okraść. A szczytem by już było gdyby zbyt pewnego siebie złodzieja okradł inny w momencie gdy ten pierwszy próbował kogoś pozbawić gotówki.

Trzecim Chyba drugim w stopni wagi jest: realia brutalnego świata

Wprowadzając takie realia sprawiamy, iż gracz 2 razy się zastanowi zanim coś zrobi. Jeżeli jednak zrobi coś głupiego i nierozsądnego, to nie bójmy się go ukarać ( a nawet okaleczyć ). Przykładem może być wspaniała postawa Mistrza, który kiedyś mnie skarcił w sposób okrutny.
Grałem wtedy chyba gnomem i w pewnej karczmie zagroziłem karczmarzowi, że jak mi nie da informacji na jakiś temat, to mu ją spalę. Ten wycelował we mnie swoją strzelbę ( czy coś innego ) i dał mi 10 sekund na opuszczenie lokalu. Ja wielki macho ( 120 cm wzrostu ) stwierdziłem,
że koleś robi sobie jaja i nie wyszedłem. Fajnie się potem leżało w rynsztoku z dziurą w nodze, fajnie dopuki nie znalazła się "pomoc z niebios"

I tak należy robić, nie odpuszczajmy graczom, bo się "rozszaleją" i potem ich nie będziemy w stanie kontrolować.
To by było na tyle. Mam nadzieję, że informacje zawarte w tym artykule przydadzą się zarówno Tobie Mistrzu jaki i przestrzegą Ciebie Graczu przed nieprzemyślanymi działaniami w innym świecie

Morgius.
komentarz[9] |

Komentarze do ""Jak uprzykrzyć graczom życie ""



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.

   Sonda
Aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta.
Tutaj możesz zobaczyć stare ankiety.

   Top 10
   Gra paragrafo...
   100 POMYSŁÓW ...
   Średniowieczn...
   Wojownik na s...
   Seks i erotyk...
   Tworzenie Pos...
   Kobieta w fan...
   100 POWIEDZON...
   Sklepik z 100...
   Jak poderwać ...

   ShoutBox
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal

Strona wygenerowana w 0.475522 sek. pg: