..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
logo logo logo
grafika grafika
grafika grafika grafika
   » Menu

   Szukaj


>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Jak stworzyć postać?



Wczesny ranek. Coś około jedenastej. Wstałem ciężko i zamknąłem drzwi za rodzicami. Tak. Święta można już zaliczyć do przeszłości. Wy też mieliście tyle jedzenia? Ja przez trzy dni pod rząd tylko jadłem i oglądałem TV. To było miłe. No, ale czas wziąć się do pracy.

Postać każdy stworzyć może, jeden lepiej, a drugi gorzej. Yhę, yhę... W tym artykule przedstawię pewien schemat (oczywiście mojej produkcji) według, którego można je tworzyć.

Przede wszystkim, wypadałoby wiedzieć do czego ta postać jest nam potrzebna. Jeżeli potrzebna Wam postać do opowiadania, kampanii, czy choćby pojedynczej przygody to sprawa jest prosta. Po prostu musi ona odpowiadać wymogom fabuły i im musicie ją w całości podporządkować. Jeżeli w przygodzie ma rozegrać się jakaś walka z magiem to musicie stworzyć maga. Jeżeli ma być to pomyłka, lub wynik spisku, on musi być dobry itp.

Co innego oczywiście jeżeli chcecie wcielić do przygody kogoś nie związanego zbytnio z wydarzeniami. Kogoś jak nasi bohaterowie, niezależnego i z własną historią. Jeśli tak to popatrzcie niżej.

Jeżeli potrzebny Wam bohater, taki który ma mieć w sobie nie iskierkę, lecz płomień życia, to powinno to wyglądać tak :

Przed zabraniem się do roboty powinniście wiedzieć jak najwięcej o świecie, w którym będziecie grać, tak aby wpleść w waszą postać jak najwięcej z nim powiązań i zdecydować jakie miejsce w nim zajmie.

Na początek napiszcie jakąś historię. Obojętnie jak długą, ważna żeby zawrzeć w niej okres dzieciństwa (w przypadkach niektórych ras to trudne, więc w to miejsce możecie wpisać jakiś szczęśliwy okres niewinności) i dalsze jego losy, które doprowadziły go to tego kim jest dzisiaj. Zdarzenia które uwarunkowały jak się zachowa w danej sytuacji, jakie są jego motywy i cele.

Dzięki opowiadaniu powinny same wyłonić się cechy charakteru i usposobienia danego osobnika. Nie ustalajcie z góry czym powinien stać się na końcu. Wymyślcie najpierw fabułę, a następnie, w trakcie pisania, ustalcie jak powinien się rozwinąć. W ten sposób postać stanie się bardzo realna i o stokroć ciekawsza w odgrywaniu, gdyż ma ona korzenie, które my znamy, i na których w każdej chwili możemy się wesprzeć.

Powyższy sposób dobry jest dla każdej rasy, zawodu, czy charakteru. W końcu nikt nie był zawsze dobry czy zły, nikt też nie urodził się wiedźminem.

Wszystkim zaawansowanym ten sposób może odpowiadać. Ale ktoś kto gra dopiero parę miesięcy zapyta : Powinna się rozwinąć i ukształtować w trakcie opowiadania, dobrze, ale jak?

No tak. Jak już wspomniałem powinno dziać się to naturalnie i zależnie od wpływu warunków jakie postać otaczają. Jeśli trafi na parę lat do lasu to murowany łowca, jeżeli ktoś go bardzo skrzywdzi, lub jeśli trafi w złe ręce to stanie się zły. I tak dalej. Nie zaszkodzi jednak znać pewien schemat tworzenia bohatera. Co najpierw, a co potem? A więc :

Przede wszystkim przynależność klasowa, walczący, biegły, czy wtajemniczony.

Następnie odpowiednie do tego wzrost i waga. Złodziej nie może ważyć stu kilo, a wojownik pięćdziesięciu przy dwóch metrach wzrostu.

Potem charakter, a do charakteru profesja i rasa. Przecież elf nie może być skrytobójcą, a czarny krasnal zielarzem o zawodzie cyrulik.

Wiek postaci i stopień jej "zużycia".
Teraz ustalamy cechy odpowiednie dla profesji, rasy i wieku, elf nie może być siłaczem, a wojownik mistrzem magii (chyba, że wasze opowiadanie było bardzo dziwne). Ważne jest żeby znać przedtem profesje, gdyż sama klasa jest mało precyzyjna, wszyscy rozumieją różnicę między kapłanem, a magiem.

Następnie przynależność grupowa. Może klan, albo gildia. Może być też ród, wszystko jedno. Możemy też stworzyć wyrzutka, ale w przeszłości musiał przecież należeć do jakiejś społeczności.

Teraz dobierzmy broń.
Powinna ona odpowiadać nie tylko cechą i profesji naszej postaci, ale także wynikać z jej historii (tu przynależność grupowa) i upodobań.

Rozdzielamy biegłości i umiejętności. Wszyscy znają różnicę mam nadzieję. To pierwsze to na broń, a drugie na czynności potrzebna do wykonywania zawodu. Czarujący dobierają sobie w tym miejscu czary i zdolności magiczne.

Ważne jest też imię. Nie powinno być wyssane z palca. Powinno odpowiadać charakterowi (lub wręcz przeciwnie :). Dobrze by było gdyby miało swoje korzenie w środowisku, z którego się wywodzimy, ale to wymaga dobrze opisanego świata i naszej jego znajomości. Słowem powinno odzwierciedlać postać.

Na samym końcu zostaje ekwipunek. Prosta sprawa. Słowem wszystko co umieścicie w historii i na co Wam MP pozwoli.

No więc pozostaje zanieść naszą kartę i napisaną historię do zatwierdzenia przez MP i grać. Jego problem jak tą postać wplecie w przygodę. Gorzej jeśli to ja jestem MP. Wtedy sam muszę wypić miód, którego nazbierałem.


Pogrążony w marzeniach o miodzie,
Konor.
komentarz[14] |

Komentarze do "Jak stworzyć postać?"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.

   Sonda
Aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta.
Tutaj możesz zobaczyć stare ankiety.

   Top 10
   Gra paragrafo...
   100 POMYSŁÓW ...
   Średniowieczn...
   Wojownik na s...
   Seks i erotyk...
   Tworzenie Pos...
   Kobieta w fan...
   100 POWIEDZON...
   Sklepik z 100...
   Jak poderwać ...

   ShoutBox
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal

Strona wygenerowana w 0.164734 sek. pg: