..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
logo logo logo
grafika grafika
grafika grafika grafika
   » Menu

   Szukaj


>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

O KOŚCIACH W GRACH FANTASY



"Kości zostały rzucone" - powiedział Gajusz Juliusz Cezar, przekroczywszy Rubikon... I miał rację... Do dziś wszelkie kości stanowią różnorakie problemy. Księża nie godzą się na ekshumacje zwłok nawet w sprawach zabójstw, wielcy etycy tego świata uważają, że kremacja zaprzecza wszelkim prawą natury. W parówkach większe jest stężenie kości niż czegokolwiek innego (no, może oprócz kaloszy), więc również maniacy RPG zdecydowali popuścić...
I tak mamy słynny problem: z kośćmi, czy bez kości, turlać, czy nie turlać... Problem ten był już tak wiele razy omawiany, że nie mogę zrozumieć, jak to jest, że ludziom nadal chce się o tym pisać...
Uznałem jednak, że jeżeli wszyscy piszą, wyrażają swoje zdanie, to i ja nie będę gorszy... Bo i dlaczego?
Otóż od razu trzeba powiedzieć, że turlam... Turlam, ponieważ moi gracze lubią turlać, a także dlatego, że uważam, że rzucanie kostkami nie osłabia klimatu, wręcz go wzmacnia. Bez kostek jedyną wyrocznią staje się sam MG, a MG to człowiek, zaś człowiek opiera swoje wyroki na znanych mu prawach i zasadach. Nie jest w stanie pojąć ich wszystkich, nie jest w stanie w ciągu ułamka sekundy (bo w końcu ma nie zepsuć klimatu długim myśleniem!) zdecydować, czy złodziej wiszący na ścianie domu, opierający się nogami o wąski parapet jest w stanie skoczyć do tyłu, zrobić salto i bez większych problemów wylądować na ziemi, 20 stóp niżej...
Taki człowiek pomyśli: Gracz ma pomysł, całkiem fajny. W scenariuszu ma zaraz spotkać się z wielkim złym panem, więc po co go ranić... Albo wręcz przeciwnie... Ten dupek mnie strasznie wkurza... Waży 70 kilogramów i mu się akrobatyki zachciało. Spadnie i skręci sobie obie kostki...
A co w takiej sytuacji zrobią kości? Właśnie, tego nikt nie wie. Kości, opierając się na tym, co gracz potrafi, na tym jaki jest i w końcu na najważniejszym, na niezmiennie towarzyszącym nam ryzyku, powiedzą coś zupełnie nieprzewidywalnego... Coś, co wprowadza do gry element wspomnianego ryzyka, niepewności... Wiedzy, że nie omylny MG steruje grą, ale także pewien procent... procent decydujący mają te śmieszne figury geometryczne, które (jeżeli się ich nie spiłuje lub nie wyważy) są nieomylne. To dzięki kościom gracz z WW99 zastanowi się: A może jednak będę miał strasznego pecha, nie trafię, a on wykorzysta mój błąd i trafi między płytę stalowego naramiennika, osłony pachy, trzy warstwy kolczugi na lewej piersi i zagłębi swój marny sztylecik +3 do obrażeń w moim sercu? Prawdopodobieństwo jak jeden do tysiąca, ale jest!!!


strony: [1] [2]
komentarz[21] |

Komentarze do "O kościach w grach fantasy"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.

   Sonda
Aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta.
Tutaj możesz zobaczyć stare ankiety.

   Top 10
   Gra paragrafo...
   100 POMYSŁÓW ...
   Średniowieczn...
   Wojownik na s...
   Seks i erotyk...
   Tworzenie Pos...
   Kobieta w fan...
   100 POWIEDZON...
   Sklepik z 100...
   Jak poderwać ...

   ShoutBox
Kontroluj to: ciśnienie tętnicze powinieneś mieć na uwadze. Kości dają o sobie znać? Nowotwory kości , sprawdź nasz artykuł.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal

Strona wygenerowana w 0.733803 sek. pg: