..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
logo logo logo
grafika grafika
grafika grafika grafika
   » Menu

   Szukaj


>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Turnieje Inaczej.



W tym tekście postaram się przedstawić nowy sposób przeprowadzania turniejów rycerskich. Sposób ten jest wzorowany na filmie „Obłędny rycerz” („A knight’s tale”), więc jeśli ktoś oglądał ten film to pewnie wie, o co mi chodzi.
W jednym turnieju jest wiele konkurencji od kopii poprzez miecze, topory i maczugi aż po łuki i kusze. W turniejach rycerskich jak nazwa wskazuje mogą brać udział tylko rycerze, więc najczęściej, (czyt. prawie zawsze) będą to ludzie. Chociaż zdarzają się wyjątki ( ja żadnego nie znam ?). Aha i jeszcze jedno nie ma nagród za drugie miejsce (chyba, że Miś jest łaskawy). Każdy uczestnik powinien mieć swego herolda, który będzie zapowiadał go, sławił jego czyny etc. Teraz opiszę konkurencje.

1.Kopie

Konkurencja ta jest uważana za najważniejszą, ponieważ są tu najwyższe wygrane, a zwycięzca tej konkurencji jest mistrzem turnieju. Aha byłbym zapomniał i jeszcze trzeba mieć własnego konia. Jeden mecz to trzy kopie, (czyli 3 uderzenia). Wygrywa ten kto zdobędzie najwięcej punktów.
Punktacja jest taka:
1p. za złamanie kopii między pasem a karkiem przeciwnika
2p. za złamanie na hełmie (to jest trudne, bo hełm odchyla się do tyłu i większość ciosów odbija się)
3p. za zrzucenie jeźdźca na ziemię (dodatkowo, jeśli zrzucisz go na ziemię to zabierasz jego konia)
Aby zostać mistrzem należy wygrać najwięcej walk (jest tak we wszystkich konkurencjach) proponuję rozwiązywanie tego jak play-off’ów (jak ktoś interesuje się piłką nożną lub innymi sportami to wie, o co mi chodzi).

2.Miecze

Druga pod względem wagi konkurencja. Nagrody tu też są wysokie, lecz nie tak jak w kopiach. Jeden mecz jest podobny jak w boksie. Dwóch zawodników walczy w ringu.
Jedno trafienie przeciwnika to jeden punkt.
Wygrywa ten, kto zdobędzie dziesięć punktów.

3.Topory

Nagrody są tu średniej wysokości. Konkurencja ta jest przeznaczona dla ludzi o mocnych rękach i nogach. Tutaj wygrywa ten, kto powali przeciwnika na ziemię (można używać tarcz). Tutaj liczy się siła, ale i dobry balans ciała.

4.Maczugi

Tutaj radzę zastosować zarobki z toporów, a zasady z mieczy, tylko, że można używać tarcz, a punkty przyznaje się za trafienia w zbroję (tarczy nie traktuje się jako zbroi).

5.Łuki i kusze

Są to dwie oddzielne konkurencje, ale żeby się nie powtarzać postanowiłem napisać je w jednym punkcie. Te konkurencje należy przeprowadzać tradycyjnie. Strzela się do tarcz, które są oddalone o jakieś 40 metrów dla łuków, a 60 dla kusz. Punkty liczy się klasycznie za środek 10, a im dalej od środka tym mniej. Każdy uczestnik ma 3 strzały.


Od autora:

Można oczywiście wymyślić wiele innych konkurencji (np. walkę włóczniami). Ja po porostu nie miałem pomysłu(tak czasem bywa). Nie można zapominać, że turnieje to także okazja dla złodziei, sprzedawców, a nawet morderców, ale to pomysł na całkiem inny artykuł.


Haunter.
komentarz[0] |

Komentarze do "Turnieje Inaczej."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.

   Sonda
Aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta.
Tutaj możesz zobaczyć stare ankiety.

   Top 10
   Gra paragrafo...
   100 POMYSŁÓW ...
   Średniowieczn...
   Wojownik na s...
   Seks i erotyk...
   Tworzenie Pos...
   Kobieta w fan...
   100 POWIEDZON...
   Sklepik z 100...
   Jak poderwać ...

   ShoutBox
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal

Strona wygenerowana w 0.032736 sek. pg: