..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
logo logo logo
grafika grafika
grafika grafika grafika
   » Menu

   Szukaj


>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Skąd czerpać pomysły?



     Hym? Bardzo ciężkie pytanie! Jakby się nad tym głębiej zastanowić to trzeba by się zapytać do czego te pomysły są potrzebne? Mistrzowie pewnie zakrzykną, że potrzebują pomysły na przygody! Nie chcę być obraźliwy, ale jeśli jeszcze kiedyś usłyszę od jakiego mistrzunia, że nie ma pomysłu na przygody wepchnę mu dyskietkę z pierwszym Elixirem głęboko do gardła! W zasadzie jakby nie patrzyć to natrudziliśmy się z Corwinem by wymyśleć i wklepać dla was te bagatela 100 POMYSŁÓW.
     No dobra, ale ktoś może powiedzieć, że to nie to. Przecież są wśród was osoby, które bardziej ciągnie w klimaty cyberpunka. Ci nie znajdą tam wiele dla siebie. Nic jednak nie szkodzi by zaadoptowali po małych modyfikacjach te pomysły. Ale dość auto reklamy, ruszcie sami głową (nie tą - przyp. Corwin) i pokombinujcie na własną rękę. W świecie istnieje wiele rzeczy którymi można się inspirować. Czy to zachód słońca, deszcz delikatnie spadający na parapety, zapach świeżo skoszonej trawy) hej Khazis to nie ta gazetka! - przyp. Corwin). Czasem wystarczy spojrzenie na jakiś przedmiot, jedno słowo i już w głowie rodzi się pomysł. Wyobraźnia jest potęgą, którą trzeba tylko obudzić.
     Dobrym źródłem z którego można czerpać pomysły do przygód są wszelkiego rodzaju seriale. O takich 'hitach' jak Xena i Herkules wspominać nie muszę. Co prawda mają one swoją 'głębie' i niektóre nie nadają się do przerobienia na przygodę w ogóle. Są jednak i takie, które wręcz się proszą by je odpowiednio potraktować. Oczywiście można tu lekko się naciąć gdy i gracze oglądają i zapamiętują odcinki z których wy chcecie zrobić przygody. Wszystko jednak da się przerobić. Innym wspaniałym wręcz źródłem na pomysły jest wszelkiego rodzaju literatura. Książki moi mili to przeogromne źródło wiedzy. Wiem, że niewiele istot sięga po coś tak ciężkiego jak książka. Wiem, że sporo z was korzysta z tej ogromnej skarbnicy w sposób bardzo praktyczny /jak np. podkładki pod kołyszące się krzesło/. Nie będę was jednak zachęcał do czytania. To nie moja działka, jeśli komuś to nie odpowiada trudno (więc po co czyta ten tekst? - przyp. Corwina). W książkach jednakże znaleźć można ogromne bogactwa. Akcja, fabuła każdej z nich to przeogromne źródło z którego można korzystać do woli. Weźmy na przykład taką książkę jak 'Prawo Śmierci'. Książka już od samego początku zaczyna się ostrą jatką i płonącą wsią. Już sam początek może nasunąć pomysł na przygodę. Ot choćby polegającą na ocaleniu ludzi, którzy z tej wioski zostali uprowadzeni. Niby nic takiego, a pograć można kilka godzin. Idźmy dalej. Pojawia się tam postać Ildaga łapacza uciekinierów i mutantów. To nasuwa się kolejny oczywisty pomysł. Dlaczego ktoś nagle nie miałby zacząć ścigać graczy. A nawet drugi. Może to gracze zostaliby wynajęci jako łowcy jakowyś rabusiów, zbirów itp. Książka się jeszcze nie zaczęła, a już można z niej wyciągnąć przynajmniej trzy pomysły. Jednakże takie pomysły można wymyślać dziesiątkami nawet bez pomocy książki. Co jednak z kampaniami? Przecież opowieść przedstawiona w książce to swoista kampania. Rzadko która powieść ma tylko jeden prosty wątek na tyle krótki i mało treściwy by nie dało się go przerobić na kampanię. W wymienionej powieści kampanią mogło by być rozwiązanie zagadki dziecka, które potrafi wskrzeszać. Albo uchronienie państwa przed najazdem mutantów i obcych ras. Pomysłów można wyciągnąć naprawdę wiele. Podobnie rzecz ma się z resztą literatury. Wszelakie opowiadania, minipowieści, rozprawy o artefaktach mogą stanowić inspirację. Macie MiMa, Portala, Fantastyke, Fenixa, S-F, Inkluza, Inkubuza i Elixir. Ze wszystkich tych źródeł można czerpać pomysły wszystkie są dobre. Ze wszystkich da się wiele wyciągnąć jeśli odpowiednio spojrzy się na artki, opowiadania i treść. Filmy, seriale, książki i cała pomniejsza literatura to znakomite źródło pomysłów na przygody.
     Na przygody to i owszem, ale co z resztą? Gracze też nie mają źle pod tym względem. Mają nawet o wiele łatwiej. Każdy przecież marzył kiedyś by wcielić się w jakąś znaną postać.Teraz przy odrobinie wysiłku można przecież zagrać taką Xeną, Herkulesem, Jolaosem, Robin Hoodem, a nawet Gumisiem. To tylko chwila potrzebna na przystosowanie postaci do założeń systemu. A tyle radości może przynieść (Taa. Pamiętam jak grałeś kiedyś Tołdiego - przyp. Corwina). Podobnie jak w pomysłach na przygody także książki stanowią zajebiste źródło pomysłów na fajnych bohaterów. Po przeczytaniu jakiejś powieści można przecież zrobić sobie postać głównego bohatera i pociągnąć jego życie trochę dłużej niż te kilkaset stron zapisanych maczkiem. Myślę, iż każdy jednak potrafi wymyśleć dla siebie jakąś postać. A od czasu do czasu nie zaszkodzi zmienić trochę swoją profesję, płeć i wcielić się w kogoś znanego. Wyobraźcie sobie drużynę złożoną z takich postaci. Standardowy Conan, niestandardowy hrabia Duckula, Frankenstein, Rincewind, Wiedźmin. Mieszanka wybuchowa, a jeśli wszyscy wcielą się w role tak jak powinni zabawy może być co nie miara. Mam rację? Wiem, że mam gdyż grałem w takiej drużynie.
     Jednakże postacie to nie wszystko. Można też korzystać z szerokiego arsenału broni jakie są wszędzie ukazywane. Można zwędzić czakram Xenie, można postrzelać z cwellana Achmeda /to ten z Rapsodii o której pisałem w poprzednim numerze Elixiru/. Można znaleźć sobie własnego sokoła i stać się jednym z sokolników /ukazanych w Świecie Czarownic/, można też posiąść jedno lub kilka z Piekielnych Zaklęć /ave Dilvish/. Sporo filmów, książek wnosi jakąś nową broń. Każdy chce być orginalny i stara się coś wymyślić. Czy to czar. Czy też ciekawego towarzysza drużyny, albo odmianę magii. Inspirować się można wszystkim, a nowości niewątpliwie urozmaicają przygody.
     To jednak nie wszystko. Część z was zajmuje się zapewne kreowaniem własnych światów i systemów (które możecie do nas przysyłać byśmy je opublikowali- przyp. Corwina). Zastanawiacie się pewnie nie raz nad jakimś szczegółem. Tu również znakomicie mogą pomóc wszelakie publikacje. Z reguły każda z książek dzieje się w swoim własnym świecie. Do niektórych światów już jakiś czas temu powstały komercyjne systemy /np. MERP/. Wiadomo Tolkien ma sporą ilość fanów więc nie ma się czemu dziwić. Niedługo pewnie doczekamy się systemu w świecie Szereru Kresa, lub krainach po których dreptał ochoczo Wiedźmin. To też jest niezły sposób na wniesienie powiewu świeżości do przygód. Jeśli mistrz i gracze lubią jakąś powieść mogą prowadzić swoje przygody w świecie który jest w niej ukazany. Można zwiedzić Cymerię, walcząc z Piktami. Można przemierzyć Archipelag wykreowany przez panią Le Guin. Można również przenieść się do Świata Czarownic, Amberu, Pernu, Kininyagi i wielu innych. Możliwości jest sporo, a zabawa przednia.
     To wszystko jest jednak tylko substytutem waszej wyobraźni (Tak właściwie jedna wielka bania. Nic właściwie nie warta. Bo żaden z tych światów nigdy nie zastąpi ani nie dorówna waszej wyobraźni. Idźcie w myśl zasady - zawsze można wymyśleć coś nowego, lepszego i fajowego. Kwestia czasu. I wio. - przyp. Corwin). Każdy z was nosi powyżej barków pewien obciążnik. Nie wszyscy wiedzą, że można go użyć do czegoś więcej niż tylko beznamiętnego szukania ściany. Każdy jeśli dobrze się postara wymyśli coś fajnego. Bez sensu jest mówienie: ja nie potrafię. Każdy potrafi, a Polak ponoć najbardziej. Przecież można wymyśleć własny świat, przygody, postacie, które nie będą ustępowały pomysłom tym wielkim. Pomyślcie o zachodach słońca, pięknych krajobrazach. Otwórzcie swoje dusze na piękno i pozwólcie wyobraźni wypłynąć na szerokie wody. Puście sobie ulubioną muzykę, usiądźcie wygodnie i twórzcie by dać radość innym. A jak już pochłonięci pasją tworzenia uda wam się wklepać przygodę na kompa, zrobić jakiś system lub wymyśleć świat czy też ciekawego bohatera podeślijcie to do nas. My to opublikujemy i wszyscy będą mogli poczytać sobie waszą twórczość.


Khazis.
komentarz[5] |

Komentarze do "Skąd czerpać pomysły?"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.

   Sonda
Aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta.
Tutaj możesz zobaczyć stare ankiety.

   Top 10
   Gra paragrafo...
   100 POMYSŁÓW ...
   Średniowieczn...
   Wojownik na s...
   Seks i erotyk...
   Tworzenie Pos...
   Kobieta w fan...
   100 POWIEDZON...
   Sklepik z 100...
   Jak poderwać ...

   ShoutBox
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal

Strona wygenerowana w 0.026409 sek. pg: